Plats:
Gör en intresseanmälan

Rosenhöjd gymnasiesärskola

Rosenhöjd GS är en liten trivsam skola där du snabbt lär känna alla. Här läser du det individuella programmet. Undervisningen utformas så att du kan delta och utvecklas utifrån sina egna förutsättningar och i samspel med andra.

Du läser dessa ämnesområden efter din egen förmåga:

• estetisk verksamhet
  • hem- och konsumentkunskap
  • idrott och hälsa
  • natur och miljö
  • individ och samhälle
  • språk och kommunikation

På skolan finns det aktivitetsrum bland annat för musik, för sinnesstimulering och för ateljéverksamhet. För elevernas fysiska träning finns en gymnastiksal och en varmvattenbassäng för vattenträning. Personalen är mycket erfaren och engagerad. Den består av speciallärare, specialpedagoger, speciellt utbildad personal för musikundervisning, specialassistenter och elevassistenter med särskilda kompetenser.

Individuella program

Kontakt

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Rosenhöjd gymnasiesärskola.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Hitta till skolan