Plats:
Gör en intresseanmälan

Olinsgymnasiet gymnasiesärskola

Olinsgymnasiet - gymnasiesärskola

Olinsgymnasiet är en kreativ friskola i centrala Skara som lägger fokus på skapande, både individuellt och grupp.

På Olinsgymnasiet finns de nationella programmen för;

• Estetiska verksamheter, där du kan välja att fördjupa dig i musik, dans eller teater.
  • Fordonsvård och godshantering

Praktik (APL)

Under utbildningen ska du som elev utvecklas till en självständigare person. En del i denna utbildning är praktikplats på ett företag. Totalt kommer du att praktisera under 22 veckor. Du kommer att få många bra kontakter under din praktik. Du kommer också att lära dig hur man arbetar på en riktig arbetsplats.

Efter gymnasiesärskolan

Som elev i gymnasiesärskolan blir du väl förberedd för vuxenlivet efter dina 4 år på Olinsgymnasiet. Är du intresserad att plugga vidare så finns det möjlighet att söka till särvux, folkhögskola eller yrkeshögskola.

Kontakt

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Olinsgymnasiet Gymnasiesärskola.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.

Hitta till skolan

Klostergatan 8