Plats:
Gör en intresseanmälan

Högsbodal gymnasiesärskola

På Högsbodal GS läser du det individuella programmet med dessa ämnesområden utifrån dina förutsättningar:

• Estetisk verksamhet
  • Hem- och konsumentkunskap
  • Idrott och hälsa
  • Natur och miljö
  • Individ och samhälle
  • Språk och kommunikation

Skolan ligger i en lugn miljö och har ljusa och luftiga lokaler med goda utrymmen. På Högsbodal GS arbetar specialpedagoger, specialassistenter och elevassistenter som alla har sina särskilda kompetenser. Vi arbetar med tydliggörande pedagogik, tecken som stöd och andra kommunikationsverktyg som till exempel In-print och Symwriter.

Individuella program

Kontakt

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Högsbodal gymnasiesärskola.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.

Recensioner

Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.

Hitta till skolan

Lilla Kapplandsgatan 20