Programmet för språk, samhälle och natur

Burgården anpassad gymnasieskola
Göteborg

Programmet för språk, samhälle och natur på Burgården anpassad gymnasieskola

Programmet för språk, samhälle och natur

Är du intresserad av hur samhället och världen fungerar? Tycker du om språk? Är du intresserad av medier och hur de påverkar samhället? På det här programmet läser du precis om sådana saker.

Programmet för samhälle, natur och språk är ett brett program där du läser språk, samhällsvetenskap, geografi, naturkunskap och medieproduktion. På så sätt lär du dig mycket om världen och samhället, och du kan fördjupa dig inom många olika ämnen för att lära dig ännu mer.

På det här programmet läser du:

• Engelska
  • Estetisk verksamhet
  • Geografi
  • Historia
  • Idrott och hälsa
  • Matematik
  • Medieproduktion
  • Naturkunskap
  • Religionskunskap
  • Samhällskunskap
  • Svenska eller Svenska som andra språk

Du kommer att göra en del av din utbildning på en arbetsplats. Det kallas för arbetsplatsförlagt lärande, APL, och ingår i utbildningen. Programmet för samhälle, natur och språk är inte inriktat på några särskilda yrken, utan syftar främst till att förbereda dig för fortsatta studier på exempelvis folkhögskola eller Komvux. Under ditt sista år på programmet gör du ett gymnasiearbete. När du slutar skolan får du ett bevis för anpassad gymnasieskola med betyg.

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Programmet för språk, samhälle och natur så kommer skolan att kontakta dig.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Skolrecensioner

Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.

Kontaktuppgifter till Burgården anpassad gymnasieskola

Burgården anpassad gymnasieskola