Programmet för hotell, restaurang och bageri

Burgården anpassad gymnasieskola
Göteborg

Programmet för hotell, restaurang och bageri på Burgården anpassad gymnasieskola

Programmet för hotell, restaurang och bageri

På programmet för hotell, restaurang och bageri blir du förberedd på att kunna arbeta med matlagning, servering, bageri, livsmedelshygien och hotellservice. Du får lära dig bakning, matlagning, och servering, men också hur det är att jobba på ett hotell och ge bra service och att kommunicera med gäster.

Du kommer att göra en del av din utbildning på en arbetsplats. Det kallas för arbetsplatsförlagt lärande, APL. Där får du öva på det som du har lärt dig i skolan och lära dig nya saker.

Programmet ger dig en yrkesförberedande utbildning, men du kan också läsa vidare på till exempel Komvux för att lära dig mer.

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill veta mer om Programmet för hotell, restaurang och bageri så kommer skolan att kontakta dig.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämpas.

Skolrecensioner

Recensioner publiceras enligt vår recensionspolicy.

Kontaktuppgifter till Burgården anpassad gymnasieskola

Burgården anpassad gymnasieskola